Phuket

(Dette skulle vært postet i går 16/02)

Ohai!

Nå er det en liten stund siden forrige innlegg. Den siste uka har vi vært i Phuket, og her er vi altså ennå. Vi bor på et Sunprime-hotell, som er et Ving-hotell, så her er vi sammen med en haug med charterturister fra Skandinavia, Tyskland og England. Hotellet ligger på stranda, og i motsetning til i Mui Ne, er maten her faktisk veldig god! Vi har stort sett brukt dagene våre ved bassengkanten. Det er godt over 30 grader her, så her er man nødt til å bade for å ikke smelte vekk.

På tirsdag gikk vi til en skredder her i byen for å få laget oss en selskapskjole hver. Vi fikk den nå i kveld, og de ble helt greie. Vi burde absolutt fått de også laget i Hoi An, for der var det både billigere, og de var flinkere. Men, men de ble i hvertfall greie nok. Onsdag kveld dro vi inn til Patong, som er litt større en Kamala som vi bor i. Kvelden der ble stort sett brukt på et shoppingsentre, og Silje fikk kjøpt seg et par ting.

På fredagen hadde vi bestilt en utflukt til Phi Phi-øyene med Ving. Guiden vår var en Thailander(litt usikker på om det er riktig navn...) som hadde bodd i Sverige, og fortalte alle vitsene sine to ganger, både foran og bak i båten(og ofte både på svensk og dansk). Vi tok Speedbåt ut i skjærgården, og etter ca. 40min kom vi frem til første stop, Maya Beach, der filmen The Beach er spilt inn. Der var det masse folk på ca. 50 meter med strand, så her var vi ikke så lenge. Vannet var hvertfall krystallklart og sanden helt hvit. Vi kjørte også til to andre øyer, før vi stoppet ute på havet for å snorkle. Der snorklet vi blant massevis av fisker, så det var veldig gøy!

Ellers har jeg fått testet ut litt av helsetilbudet her i Kamala. Turen til Phi Phi endte for meg opp med 2.grads forbrenning i fjeset og på skuldrene(note to self: husk masse solkrem og hatt hvis du skal sitte på en båt i mange timer i stekende sol!) Så gårsdagen brukte jeg bare inne på hotellrommet, med unntak av mat og legebesøk. Legetilbudet her på hotellet er hvertfall veldig bra, og jeg fikk både krem, medisiner og solforbud de neste dagene. Det positive er hvertfall at den dyre forsikringen min ikke er helt forgjeves! I går skeiet vi også litt ut med maten, da Silje bestilte biff til 120kr(!!) her på hotellet. Det er nok det dyreste måltidet til nå, og det sier jo litt om prisene her nede.

Nå begynner vi å bli klare for neste stopp, nemlig Kuala Lumpur. Dit flyr vi i morgen tidlig, før vi busser videre til Singapore på torsdag morgen.

(This should have been posted yesterday 16/02)

Ohai!

It's been a little while since my last update here. The last week has been spent in Phuket, where we still are. We're staying at a Sunprime hotel, so here we are with loads of charter tourists from Scandinavia, Germany and Britain. The hotel is one the beach, and unlike in Mui Ne, the food here is actually really good! We've spent most of our days by the pool. It's well over 30 degrees Celsius here, so we have to swim to not melt away.

On Tuesday we went to a tailor here in the city, where we would get two more evening dresses made. We got them tonight, and they're okay. We should definitely have gotten them made in Hoi An as well, because it was cheaper there and they made them better. But oh well, they're okay enough. Wednesday evening we went into Patong, which is a bigger city than Kamala which is where we're staying. Our evening there were mostly spent in a shopping mall, where Silje bought a couple of things.

On Friday we had booked a trip to the Phi Phi Islands. Our guide was a Thai who had lived in Sweden and told all of his jokes two times, in the front and the back of the boat(and often in both Swedish and Danish). We took a Speedboat out to the islands, and after around 40min we came to our first stop, Maya Beach, which is where the movie The Beach is filmed. There were loads of people on around 50m of beach, so we didn't stay there very long. The water was crystal clear and the sand really white, though. We went to a few more islands before we stopped out on the sea to snorkel. We snorkled with loads of fish around us, so that was a lot of fun!

In other news, I've gotten to test out a little bit of the health care here in Kamala. Our trip to Phi Phi ended for me up with a 2nd degree burn in my face and my shoulders(note to self: remember to put on lots of sun screen and a hat if you're gonna be a on a boat for hours in the blazing sun!) So I spent yesterday in the hotel room, except for our meals and the visit at the doctor's office. The healthcare at the hotel is really good, and I got both a cream and medicine, and a no-sun order for a few days. The positive thing about this is that my expensive insurance isn't all for nothing! Yesterday we had our most expensive meal on the trip, why. Silje ordered a beef to around 120kr, which says a lot about the prices over here.

Now we're getting ready for the next stop, which is Kuala Lumpur. We're flying there tomorrow morning, before we're taking a bus to Singapore on Thursday morning.