Lima

Etter en 7 timers busstur fra Nazca, ankom vi Lima mandag formiddag. Etter å ha funnet frem til hostellet vårt, dro vi til et ganske stort kjøpesenter i Miraflores. Der spiste vi en god lunsj på Friday's, før vi fant ut at vi skulle dra til et annet kjøpesenter litt lenger unna. Der fant Karina seg et nytt par sko, før vi dro tilbake til hostellet og bare slappet av resten av kvelden etter.

 

Dagen etter ble jeg vekket av Karina som sa at hun var hoven på øyet. Første gang hun vekket meg var jeg så trøtt at jeg ikke engang fikk med meg hva som var problemet, så jeg sa bare at vi kunne gå på apoteket senere. Da hun vekket meg litt senere så jeg øyet, og vi fant ut at det var best å dra til en lege. Så dagen vår ble stort sett brukt der, og vi fikk ikke gjort noe annet den dagen.

 

På onsdag etter frokost dro vi på en free walking tour, og på vei dit havnet vi midt i en stor gruppe med mennesker. Det viste seg å være en gruppe nordmenn på kortur i Lima, så det var jo litt morsomt at alle rundt oss plutselig snakket norsk. Så da fulgte vi etter de en liten stund før vi fant walking touren. Denne walking touren var ikke spesielt bra, for guiden som skulle hatt den var syk, og vikaren snakket ikke spesielt mye engelsk. Etter turen dro vi å spiste lunsj med en gruppe derfra, og det var veldig hyggelig! Etter lunsj møtte vi forte oss tilbake hostellet, for vi skulle møte ei venninne av meg på et kjøpesenter litt unna. Vi endte opp på en kafé med Maritza, og det var veldig hyggelig og endelig møte henne. Familien hennes hjalp oss med å få taxi tilbake også, for taxisjåførene ber oss betale veldig mye mer enn de lokale må. Da vi kom tilbake måtte jeg pakke ferdig, før taxien min kom å hentet meg. Det ble et tårevått farvel med Karina, etter 7 helt fantastiske uker i Sør-Amerika!

 

//

 

The morning after Karina woke me up telling me she had a swollen eye. The first time she woke me up I was so tired I didn't even understand what the problem was, so I just told her we could go to the pharmacy later. When she woke me up again later, I saw her eye, and we found out that the best thing would be going to the doctor. So our day was mostly spent at the hospital, so we didn't do anymore that day.

 

After a 7-hour bus ride from Nazca, we arrived in Lima Monday afternoon. After finding our hostel, we went to a pretty big mall in Miraflores. There we had a really good lunch at Friday's, before we I found out that we should go to another mall further away. There Karina found a new pair of shoes, before we went back to the hostel for an early night.

 

On Wednesday after breakfast we went on free waking tour, and on the way there we got caught up in a group of people. It turns out they were a Norwegian choir on a trip to Lima, so that was fun when everyone around us all of a sudden spoke Norwegian. So be followed them for a little bit, before we found the walking tour. This walking tour wasn't that good, because the guide who were supposed to have it was sick, and his substitute didn't speak much English. After the trip we went to have lunch with a group from the tour though, and that was really nice. After lunch we had to hurry back to the hostel, because we were meeting a friend of mine at a mall a little bit away, We ended up in a café with Maritza and had a great time, and it was so nice to finally meet her. Her family even helped us find a taxi back to our hostel, cause the drivers ask us to pay a lot more than the locals do. When we got back to the hostel I had to finish packing before the taxi came to pick me up. It was a teary farewell with Karina, after 7 absolutely amazing weeks in South-America!

 

 


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar